Uw perfecte verhuisplan in 6 stappen

18-04-2024

Heeft u binnenkort een verhuizing op de planning staan, dan is de kans groot dat u hier enorm tegenop ziet. Verhuizen is nu eenmaal niet het leukste wat er is. Toch helpt het al enorm op het moment dat u denkt aan de vele voordelen die u hier straks van heeft, bijvoorbeeld in het geval u een nieuwe woning heeft gekocht of wanneer u met uw bedrijf naar een nieuw pand verhuist. Toch blijkt dat lang niet iedereen een goed verhuisplan heeft en vaak zonder doel begint met pakken. Ontzettend zonde als u het ons vraagt, want u kunt het uzelf zoveel makkelijker maken. Daarom delen we hoe u in 6 eenvoudige stappen het perfecte verhuisplan kunt maken.

Wat is uw budget?

Verhuizen kost geld. Los van het feit of u de keuze maakt om de verhuizers van AN verhuizers in te schakelen of wanneer u het zelf doet. Kies u ervoor alles zelf te doen, dan heeft u ook te maken met de kosten voor eventueel het huren van een bus en tal van andere zaken waar veel mensen niet bij nadenken. Belangrijk is dus eerst om goed na te denken over het budget. Zaken die u mee moet nemen zijn uiteraard de verhuismaterialen, het klussen in uw nieuwe of oude woning, maar ook de kosten voor het opslaan van uw inboedel. Denkt u erover om een verhuisbedrijf in te schakelen, dan kunt u deze kosten ook optioneel meenemen, zodat u weet waar u rekening mee kunt houden.

Maak een planning

Er is niets zo vervelend dat wanneer u op de dag van de verhuizing in uw oude woning staat en de mensen die u komen helpen, inclusief uzelf, niet precies weten wat ervan ze wordt verwacht. Om dit te voorkomen is planning ontzettend belangrijk in een goed verhuisplan. Begin met het bepalen van een datum en schrijf vervolgens alle werkzaamheden op. Belangrijk is ook om rekening te houden met het opzeggen van bijvoorbeeld de huur van uw oude woning of het moment waarop u uw koopwoning moet verlaten. Moet er ook nog flink worden geklust in de nieuwe woning, dan kan het zomaar zijn dat u hier al maanden voor de definitieve verhuisdatum mee aan de slag moet gaan.

Inventariseer je spullen

Tijdens een verhuizing kan er wel eens iets kapot gaan of kwijtraken. Omdat u vaak na tientallen dozen te hebben ingepakt, niet meer helemaal helder heeft welke spullen u allemaal heeft, is het verstandig een lijst te maken van alle spullen die u mee wilt nemen naar uw nieuwe woning. Dit zorgt er namelijk voor dat u extact weet hoeveel spullen u heeft en kunt u op basis daarvan bepalen hoeveel dozen u nodig heeft om alles in te kunnen pakken en direct een schifting te maken in de spullen die naar de kringloop kunnen.

Start met inpakken

Het inpakken van alle kleine spullen kan prima een aantal weken voor de daadwerkelijke verhuisdag. Begint u daarom ook op tijd met het inpakken van uw spullen, want dat scheelt uiteindelijk een hele hoop tijd en ook stress. Zo kunt u bijvoorbeeld vast beginnen met de zolder. Verstandig is wel om alles per kamer te doen en vervolgens de dozen ook te voorzien van een label. Breekbare spullen pakt u extra goed in en spullen die weg kunnen, kunt u bijvoorbeeld vast naar de kringloopwinkel brengen.

Regel praktische zaken

Naast het inpakken, zijn er nog een aantal praktische zaken die je moet regelen, zoals het wijzigen van uw adres. Belangrijk is om je nieuwe adres tijdig door te geven aan bijvoorbeeld uw bank, verzekeringsmaatschappij, energieleverancier en ook de gemeente. Andere zaken zoals bijvoorbeeld de school voor de kinderen en het omzetten van contracten is ook iets om tijdig te regelen.

Maak een schema voor de verhuisdag zelf

Heeft u al het voorwerk gedaan, dan is het nu tijd om de daadwerkelijke dag van verhuizing te plannen. Vaak is het verstandig om niet met veel meer dan vier mensen te helpen, omdat je elkaar anders in de weg loopt. Wat hierbij belangrijk is, is dat jij de aansturing verzorgt en de rest precies weet wat ze moeten doen. Zo is het bijvoorbeeld verstandig om vast twee mensen naar boven te sturen om alles te demonteren, zodat de rest vast alles van de begane grond naar de bus of aanhanger kan brengen. U zult zien, dat wanneer u een goed verhuisplan heeft, de stress niet alleen een stuk minder wordt, maar het ook een stuk leuker wordt om te verhuizen.

Terug naar overzicht

Waarom A.N. Verhuizers?

  • Scherpe vaste prijzen
  • Offerte binnen 24 uur na taxatie
  • Persoonlijk & professioneel
  • Handig (gratis) verhuispakket!
  • Flexibel, alles is mogelijk
Offerte aanvragen

Alles in huis voor een zorgeloze verhuizing

Arjan Nazari

Eigenaar @ A.N. Verhuizers

Hoi, ik ben Arjan!

Samen met mijn team help ik u graag om uw verhuizing van A-Z soepel te laten verlopen.

Heeft u een vraag of wilt u graag wat meer informatie? Stuur dan gerust een berichtje via Whatsapp.

Ik probeer dan zo snel mogelijk op uw bericht te reageren!